Head Mounted Displayを用いた森林環境と水辺環境の回復効果の比較
川久保観・伊藤資浩・宮崎由樹
中京大学心理学研究科・心理学部紀要, 印刷中, 印刷中, 印刷中, 印刷中, 2025年
動画広告における打消し表示の文字サイズが視線停留と記憶に及ぼす影響
伊藤資浩・河原純一郎
心理学研究, 印刷中, 印刷中, 印刷中, 印刷中, 2025年
Discrepancies in perceived humanness between spatially filtered and unfiltered faces and their associations with uncanny feelings
Motohiro Ito & Atsunobu Suzuki
Perception, 53, 8, 529, 543, 2024年
COVID-19流行が黒色衛生マスク着用者への顕在的・潜在的態度に及ぼす影響
鎌谷美希・伊藤資浩・宮崎由樹・河原純一郎
心理学研究, 92, 5, 350, 359, 2021年
Effects of masks worn to protect against COVID-19 on the perception of facial attractiveness
Miki Kamatani, Motohiro Ito, Yuki Miyazaki, & Jun-ichiro Kawahara
i-Perception, 12, 3, 1, 14, 2021年
顔面下部のサイズ情報が顔の見かけの大きさに強く影響する
宮崎由樹・伊藤資浩・神山龍一・柴田彰・河原純一郎
人間工学, 56, 6, 222, 230, 2020年
衛生マスクが顔の印象に及ぼす効果とCOVID-19の流行
河原純一郎・宮崎由樹・伊藤資浩・鎌谷美希
日本色彩学会誌, 44, 6, 262, 264, 2020年
Search and concealment strategies in the spatiotemporal domain
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
Attention, Perception, & Psychophysics, 82, 2393, 2414, 2020年
黒色の衛生マスクの着用が印象と魅力の知覚に及ぼす影響
伊藤資浩・河原純一郎
北海道心理学研究, 41, 1, 13, 2019年
Measurement of mood states following light alcohol consumption: Evidence from the implicit association test
Motohiro Ito, Naoyuki Matsuzaki, & Jun-ichiro Kawahara
Behavioral Sciences, 8, 9, 1, 13, 2018年
Effect of the presence of a mobile phone during a spatial visual search
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
Japanese Psychological Research, 59, 2, 188, 198, 2017年
Contingent attentional capture across multiple feature dimensions in a temporal search task
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
Acta Psychologica, 163, 107, 113, 2016年
動画広告における打消し表示の文字サイズ拡大が注視と記憶に及ぼす影響
伊藤資浩・河原純一郎
第23回注意と認知研究会, 2025年
酒類の広告の視認性に関わる実態調査と認知心理学的研究
伊藤資浩・反田智之
「広告等が依存症者に与える影響に関する調査」研究計画検討会議, 2025年
動画広告における打消し表示の文字サイズ拡大効果
伊藤資浩・河原純一郎
UCDアワード2024, 2024年
シートマスクの耳かけが「ながら美容」に及ぼす影響
原田舞・宮崎由樹・伊藤資浩・今村有里・和田一郎・須田朋和・河原純一郎
日本人間工学会東海支部2024年研究大会, 2024年
衛生マスク着用頻度と友人数のトレンドの関連 (1)
宮崎由樹・伊藤資浩・蔵冨恵・河原純一郎・山口真美・小林恵・渡邊伸行
日本心理学会第88回大会, 2024年
動画広告における打消し表示の文字サイズ拡大効果
伊藤資浩・河原純一郎
日本心理学会第88回大会, 2024年
空間周波数帯域間での人間らしさの知覚の不一致は不気味さを喚起するか
伊藤資浩・鈴木敦命
第22回注意と認知研究会, 2024年
択一式問題における作成者と回答者の選択バイアス
伊藤資浩・鈴木敦命
日本心理学会第87回大会, 2023年
画像の空間周波数を操作した実験による不気味の谷現象の知覚的不一致仮説の検討
伊藤資浩・鈴木敦命
日本基礎心理学会第41回大会, 2022年
外眼角と口角の近傍に位置するほくろが顔の魅力に及ぼす影響
伊藤資浩・反田智之・河原純一郎
日本心理学会第86回大会, 2022年
金銭的誘因が探索・隠蔽行動における推論の深さに及ぼす影響
伊藤資浩・樋口航大・鈴木敦命
日本心理学会第85回大会, 2021年
COVID-19流行による衛生マスク効果の変容
鎌谷美希・伊藤資浩・宮崎由樹・河原純一郎
日本認知心理学会第18回大会, 2021年
白色・黒色の衛生マスク着用者に対する潜在的態度の地域差―新型コロナウイルス感染症(COVID-19)流行前後の比較―
伊藤資浩・鎌谷美希・宮崎由樹・河原純一郎
日本基礎心理学会第39回大会, 2020年
新型コロナウイルス感染症(COVID-19)による黒色衛生マスク着用者への顕在的態度の変容
鎌谷美希・伊藤資浩・宮崎由樹・河原純一郎
日本基礎心理学会第39回大会, 2020年
時空間・時間次元における社会的文脈に基づく視覚探索及び隠蔽方略
伊藤資浩・河原純一郎
日本心理学会第84回大会, 2020年
顔面のほくろの分布と魅力的なほくろの位置
伊藤資浩・反田智之・河原純一郎
日本心理学会第84回大会, 2020年
刺激特性に着目した注意の目覚めの生起条件
伊藤資浩・河原純一郎
日本基礎心理学会第38回大会, 2019年
作業記憶の容量及び精度に及ぼす香りの効果
伊藤資浩・河原純一郎
北海道心理学会第66回大会, 2019年
画像のサムネイル化が知覚する魅力に及ぼす効果
伊藤資浩・山内健司・宮崎由樹・河原純一郎
日本心理学会第83回大会, 2019年
Mere presence effects of entirely task-irrelevant but significant objects on visual search performances
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
The 19th Annual Meeting of Vision Sciences Society, 2019年
時空間次元における文脈に基づく探索・隠蔽戦略
伊藤資浩・河原純一郎
異分野間協働懇話会, 2019年
時空間次元における探索・隠蔽のメタ認知
伊藤資浩・河原純一郎
日本基礎心理学会第37回大会, 2018年
着用する衛生マスクの色が印象と魅力の知覚に及ぼす影響
伊藤資浩・山内健司・宮崎由樹・河原純一郎
北海道心理学会第65回大会, 2018年
課題非関連な価値ある実物の単純存在効果
伊藤資浩・山内健司・河原純一郎
日本心理学会第82回大会, 2018年
共通語と大阪方言に対する顕在的・潜在的評価
山内健司・伊藤資浩・河原純一郎
日本認知心理学会第16回大会, 2018年
The effects of aroma on capacity and precision of working memory
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
The 18th Annual Meeting of Vision Sciences Society, 2018年
刺激配列の時空間的特性が探索・隠蔽戦略に及ぼす影響
伊藤資浩・河原純一郎
第16回注意と認知研究会, 2018年
時間次元における探索・隠蔽のメタ認知
伊藤資浩・河原純一郎
日本基礎心理学会第36回大会, 2017年
Hide and seek in the temporal domain
Motohiro Ito, Kenji Yamauchi, & Jun-ichiro Kawahara
The 58th Annual Meeting of Psychonomic Society, 2017年
顔の魅力に及ぼすサムネイル効果
伊藤資浩・山内健司・宮崎由樹・河原純一郎
北海道心理学会第64回大会, 2017年
顔の大きさ知覚における顔面下部の物理的大きさの重要性
宮崎由樹・伊藤資浩・神山龍一・柴田彰・河原純一郎
日本心理学会第81回大会, 2017年
注意の目覚めの生起条件とメカニズム
伊藤資浩・河原純一郎
日本心理学会第81回大会, 2017年
Beneficial effect of exposure to fragrances on attentional blink
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
The 17th Annual Meeting of Vision Sciences Society, 2017年
The effect of mere presence of a mobile phone dependent on the degree of Internet addiction
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
The 24th Annual Workshop of Object Perception, Attention, & Memory, 2016年
意図的な認知エフォートの投資が注意の定位・実行制御・覚醒成分に及ぼす影響
伊藤資浩・河原純一郎
日本基礎心理学会第35回大会, 2016年
The mere presence of a cell phone may result in a spatial bias toward the device
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
The International Congress of Psychology, 2016年
顔の大きさ知覚に及ぼす衛生マスク着用効果
宮崎由樹・伊藤資浩・神山龍一・柴田彰・河原純一郎
日本心理学会第81回大会, 2016年
奇抜な名前が社会的評価の印象形成に及ぼす影響
伊藤資浩・宮崎由樹・河原純一郎
日本認知心理学会第14回大会, 2016年
The effect of intentional investment of effort on attentional orienting, executive control, and alerting
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
The 16th Annual Meeting of Vision Sciences Society, 2016年
Effects of a sanitary mask on perceived facial size and attractiveness
Yuki Miyazaki, Motohiro Ito, Ryuichi Kamiyama, Akira Shibata, & Jun-ichiro Kawahara
The International Meeting of the Psychonomic Society, 2016年
Attentional awakening does not represent a gradual modulation of temporal attention
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
The 56th Annual Meeting of Psychonomic Society, 2015年
作業記憶負荷が時間的注意の最適化に及ぼす影響
伊藤資浩・河原純一郎
日本基礎心理学会第34回大会, 2015年
低アルコール摂取事態での潜在的気分測定
伊藤資浩・河原純一郎
日本心理学会第79回大会, 2015年
Automatic incorporation of a top-down cross-dimensional attentional setting into the focus of attention
Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara
The 15th Annual Meeting of Vision Sciences Society, 2015年
Intentional control and metacognition of attentional effort during visual search
Shiori Sato, Motohiro Ito, & Jun-ichiro Kawahara
The 55th Annual Meeting of Psychonomic Society, 2014年
2024年, 原田舞・宮崎由樹・伊藤資浩・今村有里・和田一郎・須田朋和・河原 純一郎, 日本人間工学会東海支部, 日本人間工学会東海支部2024年研究大会 研究奨励賞 (優秀賞)
2021年, 伊藤資浩・反田智之・河原純一郎, 日本心理学会, 日本心理学会第84回大会 優秀発表賞
2020年, 伊藤資浩・河原純一郎, 日本基礎心理学会, 2019年度日本基礎心理学会 優秀発表賞
2020年, 伊藤資浩・山内健司・河原純一郎, 日本心理学会, 日本心理学会第83回大会 優秀発表賞
2019年, 伊藤資浩・山内健司・河原純一郎, 日本心理学会, 日本心理学会第82回大会 優秀発表賞
2019年, 伊藤資浩・山内健司・河原純一郎, 北海道心理学会, 第24回北海道心理学会 奨励賞
2018年, 伊藤資浩・河原純一郎, 日本基礎心理学会, 2017年度日本基礎心理学会 優秀発表賞
2018年, Motohiro Ito & Jun-ichiro Kawahara, 北海道大学社会科学実験研究センター・SAGE Publications Asia-Pacific, 2017年度 SAGEー北大 社会科学国際優秀論文賞
2016年, 伊藤資浩・河原純一郎, 日本心理学会, 日本心理学会第79回大会 優秀発表賞